کاهش وزن با مصرف سبزیجات

کاهش وزن با مصرف سبزیجات

در کنار سالم ترین مواد غذایی،سبزیجات از بهترین مواد برای کاهش وزن هستند.در ادامه با ذکر دلایل، علت توصیه به استفاده از سبزیجات و میوه های رنگارنگ را برای شما توضیح ‌میدهیم.

مقدار کالری: سبزیجات مقدار کالری کمی دارند(به علت آب زیادی که در ساختمان آنها وجود دارد)در نتیجه شما بدون نگرانی از میزان کالری دریافتی،می توانید مقدار بیشتری از آنها را مصرف کنید‌.

مواد غذایی: تعادل بین ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهره گیری بهتر از منابع انرژی در بدن می شود.برای مثال مواد معدنی مشخصی وجود دارند که مانند بعضی از ویتامین ها باعث تولید انرژی در بدن می شوند اما در مقابل چربی ها انرژی را در بدن ذخیره می کنند.پس برای کاهش وزن بهتر است بیشتر از سبزیجات و میوه ها استفاده شود.

مقدار فیبر بالا: اکثر سبزیجات مقدار فیبر زیادی دارند.این مقدار زیاد فیبر باعث کور شدن اشتهای شما شده در نتیجه شما میل کمتری برای غذا خوردن پیدا می کنید و غذای کمتری می خورید.

شاخص گلوکز پایین: کربوهیدرات موجود در اکثر سبزیجات حاوی مقدار بالایی از فیبر بوده که موجب شاخص گلوکز پایین آنها شده.باید توجه داشت که سبزیجات شاخص گلوکزی پایین تری نسبت به خوراک های موجود در وعده غذایی شما دارند(شاخص گلوکزی مقدار قندی است که پس از مصرف کربوهیدرات در واحد زمان در بدن ایجاد می شود).در نتیجه مصرف آنها باعث کاهش مقدار ذخیره چربی در بدن شده.

مقدار زیادی سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن لذت ببرید.


دسته ها