۶ روش ساده برای مقابله با افسردگی

۶ روش روزانه برای مقابله با افسردگی

۱.اگر کسل و بی حوصله هستید به دکتر مراجعه نکنید. اگر احساس بی حوصلگی و افسردگی میکنید به باشگاه بروید. بیش از ۸۰ درصد بیماری ها روانی هستند یعنی در تصورات و ذهنیت ما وجود دارند. به یاد بیاورید که بسیاری از داروها اثرات جانبی دارند. حتی خوردن مقدار بیشتری متیه (نوعی غذای هندی) و سمبوسه هم خطراتی را به همراه دارد. چرا ما باید بدون دلیل از قرص ها استفاده کنیم!؟

۲.با توجه به شرایط سنی یا وضعیت بد مفاصل اگر ورزش کردن امکان ‌پذیر نیست، تمرینات ذهنی مثل حل پازل، خواندن و نوشتن مطالب سودمند را انجام دهید.

۳.هیچوقت در حالات روحی نامناسب تصمیم گیری نکنید. تصمیماتی که هنگام شرایط بد روحی گرفته شود برای هیچکس سودمند نیست. بعدا گفتن 'من فلان کار را انجام دادم چون وضع روحی بدی داشتم' توجیهی برای انجام آن کار اشتباه نیست.

۴.آدم خودت باش. هرچند کمک های حرفه ای با صرف هزینه در دسترس هست اما چه کسی تو را بهتر از خودت می شناسد!؟ دلایل کسالت خودت را یادداشت کن، درموردش صادق باش، نکته های مثبت و منفی اش را بنویس. در یادداشت کردن آنها بی غل و غش عمل کن. وقتی مشکلاتت را یادداشت کردی و درمورد آنها عمیقا فکر کردی به راحتی می توانی آنها را حل کنی. این نحوه مداوا هیچ تاثیر مضر جانبی ندارد و کمک می کند مشکلات را آنالیز کرده و اگر راه حلی وجود داشت آن را به شما نشان می دهد. بعضی از مشکلات هیچ راه حلی ندارند و پذیرفتن و کنار آمدن با آنها تنها راه حل است. خودتان را سرزنش نکنید در عین حال سعی کنید مسءولیت پذیر باشید.

۵.آدم قابل اعتماد بودن هیچ خطری ندارد هرچند مردم معمولا می گویند که آدم های رک و راست زودتر صدمه می بینند. سعی کنید فردی صادق و قابل اعتماد باشید و درصورت انجام کار اشتباهی دوباره آن را انجام ندهید.

۶.شاید فردی منزوی باشید اما با هدف زندگی کنید. زندگی تان را به هدفی گره بزنید تا زندگی بهتر و شاد تری داشته باشید.


دسته ها